Dekbed-Discounter.nl, de nieuwe eigenaar van Koopjedeal.nl, gaat gedupeerde klanten voor in totaal 1,1 miljoen euro schadeloos stellen. De aanbiedingensite zelf gaat zaterdag 27 juli weer online onder dezelfde naam.
Na een faillissement zijn schuldeisers, onder wie klanten die nog op een bestelling wachten, bijna altijd hun geld kwijt. Nieuwe eigenaar Niels Verwij, oprichter van de grootste online beddenshop van de Benelux, wilde er alles aan doen om dat te voorkomen. “We wilden dit zo goed mogelijk oplossen en het is heel fijn dat we nu klanten tegemoet kunnen komen, zodat zij niet de boot in gaan.” Gedupeerden krijgen via Koopjedeal.nl vanzelf bericht over een mogelijke tegemoetkoming.
Gedupeerde klanten krijgen het aankoopbedrag uitgekeerd in spaarpunten. Met deze punten kan via de site een nieuwe aankoop gedaan worden. De bestaande spaarsaldo’s die klanten nog hadden staan, blijven eveneens behouden.
Koopjedeal.nl heeft inmiddels een nieuw magazijn in gebruik genomen, vanaf waar de meeste producten al de volgende dag geleverd kunnen worden. Daarnaast wordt door het team op dit moment hard gewerkt aan het opbouwen van een verbeterd assortiment met nieuwe merken, meer producten én betere prijzen. Ook is er een strengere kwaliteitscontrole en is de klantenservice voortaan zeven dagen per week bereikbaar.