Op 1 september vond het officiële startmoment plaats van het team van Agathos ambulante hulpverlening in Gouda. Agathos biedt al langere tijd hulp en zorg in Gouda en omgeving maar nu heeft het team ook een eigen kantoorruimte in Gouda.
Onder belangstelling van cliënten, medewerkers en samenwerkingspartners activeerde het team een confettikanon als startmoment van hun intrek in het kantoor. Teamcoach Emelia van de Voorde vertelt “Onze teams werken steeds vaker zelfstandig. Een eigen kantoorruimte voor ons Goudse team markeert dit steeds meer ‘op eigen benen staan’. De ambulant hulpverleners moesten voorheen altijd naar het kantoor in Capelle aan den IJssel reizen voor teamoverleg en administratie. Dat is nu verleden tijd. De reistijd wordt met deze nieuwe kantoorruimte korter en je gaat gemakkelijker even naar het kantoor. Zo zie je je directe collega’s ook vaker.”
Het feit dat de hulp thuis wordt geboden is voor veel mensen belangrijk. Zo zie je ook sneller welke punten belangrijk zijn in de hulpverlening, welke problemen thuis het meeste invloed hebben op de sfeer en het dagelijks leven, aldus Van de Voorde. Agathos begeleidt mensen in alle leeftijden, van kinderen tot en met senioren. Vaak wordt ook het netwerk of het gezin betrokken bij de hulpverlening. “De vraag naar onze hulpverlening is de afgelopen jaren ook behoorlijk gegroeid in Gouda en omgeving. Steeds meer mensen weten ons te vinden voor begeleiding aan huis bij psychische en psychiatrische problemen, en wij zijn er graag voor hen!”