Afvalbrengstation Gouda alleen nog op afspraak toegankelijk

Gouda – Het afvalbrengstation in gemeente Gouda is vanaf maandag 4 januari 2021 alleen nog toegankelijk voor inwoners van Gouda die vooraf een reservering hebben gemaakt. Dit houdt in dat inwoners verplicht via een online reserveringssysteem een afspraak moeten maken om het afval in te leveren op het afvalbrengstation.

Met het reserveringssysteem wordt het aantal bezoekers verdeeld over de dag en zijn bezoekers altijd verzekerd van een plek zonder lange wachttijden. Onveilige situaties voor bezoekers en medewerkers worden verkleind door het voorkomen van lange wachttijden, filevorming en clustering van bezoekers. Gemeente Gouda en Cyclus hopen hiermee een betere service te bieden aan de inwoners van de gemeente.

Hoe werkt het?

Advertisements
  • –  Ga naar www.cyclusnv.nl, de digitale afvalkalender of Cyclus-app.
  • –  Selecteer afvalbrengstation Gouda.
  • –  Klik op ‘Reserveer’.
  • –  Selecteer een dag en tijdvlak (maximaal 14 dagen en minimaal 1 dag vooraf).
  • –  Voer uw gegevens in en maak een afspraak.
  • –  U ontvangt op uw e-mailadres een reserveringsbevestiging.
  • –  Laat de reserveringsbevestiging (digitaal) zien bij het afvalbrengstation.
  • –  Als u niet over de nodige digitale middelen beschikt, kunt u telefonisch contact opnemen metde klantenservice van Cyclus. Zij helpen u graag verder.

    Reserveren kan maximaal twee weken vooruit en moet minimaal een dag vooraf. Het reserveringssysteem wordt vanaf maandag 21 december 2020 opengezet voor een reservering vanaf maandag 4 januari 2021.

    Betere service
    Sinds de maatregelen rondom het coronavirus wordt een strenger maximaal aantal personen gehanteerd die tegelijkertijd toegang krijgt tot het afvalbrengstation. Dit in combinatie met een toename in het aantal bezoekers ontstonden er lange wachttijden bij het afvalbrengstation.
    De toename in wachttijden resulteerde in onveilige en ongewenste situaties en frustratie onder de bezoekers. Ondanks de getroffen maatregelen zoals ruimere openingstijden staan er nog altijd lange wachtrijen, waardoor meer mensen tegelijk samenkomen dan op dit moment verstandig is.

    Vragen?
    Bij vragen over het reserveringssysteem kunt u contact opnemen met de klantenservice van Cyclus per e-mail: info@cyclusnv.nl of telefonisch: 0182-547500 (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur).

14-12-2020 11:01