Onder het motto “geef de Krimpenerwaard cadeau” gaf de Stichting Promotie Krimpenerwaard op de wisseling van het jaar het startsein voor hun nieuwe project; de ontwikkeling van de Krimpenerwaard Cadeaubon. De officiële introductie daarvan zal plaatsvinden in het voorjaar van 2016.
Deze ontwikkeling past bij het doel van de stichting, namelijk het promoten van de Krimpenerwaard (inclusief Krimpen a/d IJssel) op het gebied van Recreatie en Toerisme.
Bij dit project kunnen de inwoners van de Krimpenerwaard hun eigen polder promoten door het weggeven van een van de bonnen. De bonnen zijn breed inwisselbaar in de gehele Krimpenerwaard en daardoor dus interessant voor alle doelgroepen. Of het nu gaat om een activiteit, workshop of fietsverhuur, een lekker hapje eten, musea bezoeken of zwemmen. Ook voor het boeken van een hotel of B&B is deze bon te gebruiken.
Naast de particulier ziet de Stichting ook kansen voor het bedrijfsleven in het weggeven van een Krimpenerwaard cadeau. Bovendien is het mogelijk de bon te laten vergezellen door een Krimpenerwaard-streekproductenpakket. Ook het personaliseren van de achterkant van de cadeaubon met een tekst of bedrijfslogo behoort tot de mogelijkheden.
Dit project wordt uitgevoerd met uitsluitend Krimpenerwaardse ondernemers en financieel ondersteund door onder meer de Gemeente Krimpenerwaard en de Rabobank Krimpenerwaard. De website zal worden gerealiseerd door Antum Websites, Efficiënta drukt de bonnen, Young Creatief Atelier doet de vormgeving en het fotomateriaal is van Jan Trouborst.