Gouda – Het is nog niet eerder voorgekomen in de Goudse geschiedenis. Komende weken slaan alle lokale mediapartners de handen ineen om samen de Goudse binnenstad te steunen om van de decembermaand een topmaand te maken. Vandaag trappen zij hun gezamenlijke campagne de Binnenstad in het Licht af.
Initiatiefnemer is de SBG (Samenwerkende Binnenstad ondernemers Gouda), het gloednieuwe samenwerkingsverband van ondernemers en culturele instellingen in de binnenstad. Centrummanager Hans van Aalst nodigde afgelopen week alle lokale mediabedrijven uit om samen de campagne de Binnenstad in het Licht op poten te zetten. Een unieke situatie.
Weekblad Het Kontakt, internetkrant Gouds Dagblad, huis-aan-huis magazine deGouda, radiostation GoudaFM, nieuwssite Indebuurt en Rtv Gouwestad waren direct enthousiast. Naast een budget dat ter beschikking is gesteld door de overkoepelende binnenstadsorganisatie SBG, doet elke lokale mediapartij er nog een extra schepje bovenop. Waarom? Omdat de binnenstad-ondernemers nu alle steun kunnen gebruiken om dit jaar toch positief af te sluiten!
Gouwenaars kunnen de komende weken genieten van mooie verhalen en aantrekkelijke acties. Die krijgen ze gelijktijdig via alle mogelijke Goudse kanalen aangereikt, waardoor iedere Gouwenaar op de hoogte is.
Het doel van de campagne is om lezers en luisteraars in de feeststemming te brengen, ondanks de bijzondere tijd waar we in leven. De binnenstad-ondernemers en culturele instellingen dragen ieder op hun eigen manier bij aan de feestvreugde, door speciale activiteiten en acties.
De zes mediabedrijven delen voor deze gelegenheid alle artikelen en andere uitingen van en met elkaar, waarmee zij gezamenlijk een krachtige en gloedvolle boodschap uitdragen.