Al 20 jaar is ING betrokken bij het Nederlandse voetbal en zet de bank zich in om de voetbalsport verder vooruit te helpen. Met financieel advies, sponsoring en met het gezichtsbepalende voetbal-middel: de oranje ING trainingshesjes. Je komt ze overal tegen. Bij het warmlopen en positiespelletjes, als doelpaal of als cornervlag. De hesjes krijgen in het bijzonder extra gewicht als ze worden verdeeld tijdens de laatste training voor een belangrijke wedstrijd. ING stelt 25.000 hesjes beschikbaar aan 500 amateurverengingen in Nederland. Verenigingen kunnen zich online voor het hesjespakket opgeven.
“ING startte recent met een ode aan de hesjes door in onze nieuwe commercial het hesje centraal te stellen. Dit krijgt nu een vervolg door 25.000 hesjes beschikbaar te stellen aan 500 amateurverenigingen”, aldus Steven Sedee, manager sportsponsoring ING Nederland. “We willen het amateurvoetbal vooruit helpen. Niet alleen door het beschikbaar stellen van materialen, zoals de hesjes, maar ook door onze kennis en kunde in te brengen. Zoals met het programma ‘Crowdfunding voor Amateurverenigingen’ waarbij we clubs helpen om zelf meer inkomsten te genereren. Bijvoorbeeld voor doeltjes en overige materialen voor pupillenvoetbal of zonnepanelen op het dak van de kantine.”
Betrokken bij het Nederlandse voetbal sinds 1996
ING is sinds 1996 sponsor van de KNVB en het Nederlands elftal. Een duurzaam partnerschap als dat van de KNVB en ING biedt een stabiele basis om het (amateur)voetbal in Nederland te organiseren, verder te ontwikkelen en vooruit te helpen. Met onder meer vernieuwende concepten zoals het YouTube kanaal ‘Only Football’, ‘Crowdfunding voor amateurverenigingen’ waarmee clubs worden geholpen zelf meer inkomsten te genereren. ING juicht de organisatie van het EK Vrouwenvoetbal in 2017 toe en zal samen met de KNVB verschillende activiteiten opzetten ter verdere promotie van het vrouwenvoetbal.