Voor de derde keer op rij heeft VVV Gouda op de reisvakbeurs ITB in Berlijn een eigen balie in de Holland Stand, woensdag 9 t/m vrijdag 11 maart. De ITB is een van de grootste reisbeurzen ter wereld. Ruim 100.000 mensen uit de reisbranche bezoeken deze beurs. De Holland Stand van het Nederlands Bureau voor Toerisme is dit jaar groter dan ooit. Er wordt dan ook veel belangstelling verwacht voor Holland en voor Gouda.
“De afgelopen twee jaar hebben we door onze deelname aan de ITB al veel contacten weten te leggen met Duitse touroperators. En met resultaat! Inmiddels staat Gouda al bij een aantal grote Duitse touroperators in het programma. We zijn dan ook heel blij dat Gouda zo in de belangstelling staat bij de Duitse reissector. Ik verwacht dat het Duitse aanbod op Gouda nog groter kan worden”, zegt Heleen de Winter, coördinator Toeristische Promotie Gouda. “We nemen de Duitse uitgave van de nieuwe Welkom in Gouda folder mee naar Berlijn”.
“De Gouda balie trekt ongetwijfeld weer volop de aandacht met een mooie, sprekende afbeelding van de GOUDA KAASMARKT. Zo zetten we Kaashoofdstad Gouda volop in the picture en vertellen we de bezoeker over alle bezienswaardigheden die je toch zeker moet zien in Gouda. In combinatie met de grote Gouda kaas en daarop de kaasgele iPad worden we vaak op de foto gezet. Iedere vakbezoeker aan de Holland Stand krijgt bovendien van onze sponsor Punselie een overheerlijk Gouds stoopkoekje bij de koffie en thee, in de bekende oranje verpakking met daarop een afbeelding van het Goudse Stadhuis. Zo krijgt Gouda nog meer aandacht”.
Op de ITB geeft Björn Troch, the Social Traveler, tijdens zijn lezing het startsein voor The Big City Challenge waar Gouda en Amsterdam ook aan mee doen. Troch voert dan allerlei opdrachten uit, die hij met behulp van zijn enorme netwerk op social media uitvoert en promoot zo het mooie Gouda in zijn netwerk. The Social Traveler bezoekt in juni Gouda.