In december 2014 verscheen Schoonhovens eerste glossy: het Zilverstad Magazine. Met de uitgave van het Zilverstad Magazine wilde Citymanagement Schoonhoven alle inwoners van de nieuwe gemeente Krimpenerwaard kennis laten maken met al het bijzonders dat Schoonhoven te bieden heeft. De glossy was een succes. Citymanagement Schoonhoven heeft dan ook besloten dat het Zilverstad Magazine een vervolg krijgt; in mei 2015 verschijnt de zomereditie.
De inhoud van het zomerse Zilverstad Magazine laat zien wat Schoonhoven in huis heeft: het goud- en zilverambacht, culturele activiteiten, gezellige evenementen, de historische binnenstad, winkelaanbod met regiofunctie, horeca, bedrijvenparken, kwaliteit van wonen en meer.
Het Zilverstad Magazine is een initiatief van Citymanagement Schoonhoven en wordt ondersteund door de besturen van de Ondernemerskring, Winkeliersvereniging, Horecavereniging en het Goud- en Zilversmidsgilde. Ondernemers uit Schoonhoven worden komende weken benaderd om deel te nemen aan de glossy.
De zomereditie van het Zilverstad Magazine krijgt een oplage van 40.000 stuks en wordt begin mei huis-aan-huis verspreid in de gehele gemeente Krimpenerwaard, naastgelegen plaatsen rondom Schoonhoven, tijdens de Nationale Zilverdag, op cruisevaarten en via winkels en horeca.