De voorbereidingen voor de komende editie van het eerste Goudse Winterevenement zijn inmiddels in volle gang. Met de zomervakantie voor de deur presenteert de Stichting Gouda bij Kaarslicht in dit jubileumjaar een nieuw beeldmerk dat de sfeer van dit Goudse lichtfeest prachtig in beeld brengt.
Achter het nieuwe beeldmerk zit een verhaal. Ontwerpbureau Digit Art Mariel, ook verantwoordelijk voor het vorige beeldmerk en o.a. Punselie ontwerpen, heeft zich laten inspireren door een affiche van Leo Visser uit 1939, een afbeelding die zich bevindt in de collectie van het Rijksmuseum. Uiteraard staan ook nu de boom en het stadhuis centraal, de belangrijkste ingrediënten van de dag. Het ontwerp straalt door het bijzondere kleurgebruik en de grove korrel iets nostalgisch uit, terwijl tegelijkertijd de strakke vormgeving toch duidelijk 2015 is.
Een geweldige traditie is 60 jaar later, met bezoekersaantallen van gemiddeld 20.000 mensen, nog steeds springlevend. Ooit begonnen met samenzang rond de boom, zijn er nu over het hele centrum, van het oosten (de Chocoladefabriek) tot en met de (zuid)westkant (het Cultuurhuis/Garenspinnerij/Museumhaven/Kleischuur) meer dan 80 programmaonderdelen. Gouda bij Kaarslicht vindt dit jaar plaats op vrijdag 11 december. Voor meer informatie ga naar de website (www.goudabijkaarslicht.nl), facebook of volg ons op twitter.