Kaaskoppen bij elkaar om Gele Hart zichtbaarder te maken

bron: gemeente gouda

Gouda РUit de hele regio kwamen dinsdag 7 maart kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten bij elkaar in Gouda met ̩̩n missie: Kaas op de kaart brengen! De bijeenkomst is de eerste stap tot meer samenwerking, zodat toeristen en afnemers in de toekomst weten dat je voor kaas in het Gele Hart moet zijn.

Spektor Storytelling, de organisator van de bijeenkomst sprak met de aanwezigen. Uit de gesprekken bleek dat men gelooft in de kracht van verbinding en dat het essentieel is om verhalen en kennis te delen. Ook werd duidelijk dat er behoefte is om naar voren te treden en niet te lang te praten.

Cheese Valley Media Company
Met deze gedachten is het denkbeeldige bedrijf ‘Cheese Valley Media Company’ tot stand geroepen. De zeventig aanwezigen veranderden voor één middag in medewerkers van het denkbeeldige kaasbedrijf. Ze kregen de opdracht een succesvolle mediastrategie neer te zetten. De aanwezigen op de bijeenkomst moesten daarbij online en offline mediaplannen en een bedrijfsstrategie opzetten.

Het Gele Hart
‘Op meerdere plaatsen in Nederland wordt kaas gemaakt en over kaas gesproken, maar het authentieke verhaal komt uit deze regio!’ merkte een van de aanwezigen terecht op. Feitelijk is het Gele Hart de bakermat van kaas. De conclusie was dan ook dat het Gele Hart als geheel meer zichtbaar dient te zijn. En waarom ook niet? De regio heeft genoeg kennis om het verhaal van gras en koe tot kaas te vertellen.
Er zal gekeken worden op welke wijze de gemaakte plannen uitgevoerd kunnen worden.

Mooie aansluiting
De bijeenkomst sluit mooi aan op de ideeën van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) heeft. Zij ontwikkelt namelijk routes voor toeristen. Denkbeeldige metrolijnen die men kan volgen bij hun bezoek aan Nederland. Een daarvan is de Dutch Food and Cuisine-lijn, waar het Gele Hart deel van uit gaat maken.