Online supermarkt Picnic had een uitstekend jaar in Gouda

Gouda – Online supermarkt Picnic groeide in 2018 hard in Gouda. Aan het eind van vorig jaar maakten 7000 huishoudens gebruik van de websuper die de boodschappen gratis thuisbezorgt tegen de laagste prijs. Dat is ruim 14 procent van de huishoudens. In Gouda staan nog zo’n duizend mensen op de wachtlijst.

In 2018 breidde [picnic.nl]Picnic het aantal steden waarin het bezorgt uit naar 70 en steeg het aantal klanten van 90.000 naar ruim 275.000. Gouda staat op de 8e plek als het gaat om het aantal huishoudens dat in een stad van Picnic gebruikmaakt, afgezet tegen het aantal inwoners. In Waddinxveen wordt 25 procent meer besteld dan gemiddeld in Gouda.

Het best verkochte product in Gouda was in 2018 halfvolle melk, gevolgd door bananen, komkommer, mineraalwater zonder koolzuur en scharreleieren. Verse cherrytomatensoep, een heel rond bruin brood en Vifit Goedemorgen drink perzik/abrikoos werden in Gouda minstens vier keer zoveel verkocht als in de rest van Nederland.

Duurzame bezorging
De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren.

Er staan in Gouda enkele duizenden mensen op de wachtlijst, dus in 2019 wordt het aantal bezorgwagentjes en bezorgers aanzienlijk uitgebreid. Picnic begon januari 2018 in Rotterdam met 10 wagentjes en 30 bezorgers, inmiddels is dat gegroeid tot 65 wagentjes en 225 bezorgers.

Over Picnic
Voor de lancering in Nederland eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Daarna is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.

 

Heeft u lokaal nieuws uit Gouda of omgeving?
Mail het ons via redactie@degouda.nl

Download nu deGouda App voor iOS en Android 

16-01-2019 09:30